VALORANT 1.11 – AJAN GÜNCELLEMELERİ
SKYE, VALORANT kadrosuna katılıyor!
Skye, rekabetçi sırada iki hafta geçirdikten sonra resmi espor yarışmalarında (örn. First Strike) oynanabilir olacak.
First Strike yaklaşırken Denge Ekibi turnuvadan önceki son büyük denge değişikliklerini gerçekleştirmek için çok sıkı çalışıyor. Dünyadaki en iyi takımların turnuva sırasında sürekli olarak değişen bir oyuna adapte olmakla uğraşmasını istemiyoruz. First Strike’ın ilk zamanlarında küçük çaplı denge değişiklikleri gerçekleşebilir ancak bu yamadaki gibi takım stratejilerini derinden etkileyen büyük değişiklikler yapmayacağız.
Yakın zamanda saldıran takımların, önemli noktaları tutan savunanları aşmakta çok zorlanmaya başladığını fark ettik. Oyunun herhangi bir parçası bu gidişatı etkileyebilir (hareket hızı, silah dengesi, harita tasarımı, ajan dengesi) fakat önemli konumları tutan savunmalara karşı saldıran tarafa biraz daha fırsat sunacak şekilde bazı karakterlerde biraz değişiklik yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Bunları aşağıda bulabilirsiniz.
ÖNCÜLER
Kör Etme Etkisi Düzenlemesi: Kör etme etkisinin süresi hâlâ aynı ancak artık etkinin başlarında daha yavaş etkisini kaybediyor.
Öncüler, takımlarının bölgelere daha kolay giriş yapabilmesi için çok yüksek tehdit oluşturan zaman aralıkları oluşturur. Bu sebeple bazı Öncü yeteneklerinin (çoğunlukla kör edenler) zayıflatma etkilerinin süresini biraz arttırıyoruz. Buradaki amacımız, Öncülerin takım arkadaşlarına sağladığı zaman aralığını arttırmak ve işlevsellik özelliklerinden faydalanarak Öncülerle Düellocular arasındaki farkı daha açık hale getirmek.
BREACH
Tam kör etme süresi arttı: 1,75 >>> 2
GÖZCÜLER
Sage’de gerçekleştirdiğimiz değişikliklere benzer olarak Gözcülerin oynanışında da karar verme faktörünü biraz daha öne çıkarmak ve “tuzak” yetenekler karşısında daha fazla oyun yapma imkânı sağlamak istiyoruz. Bu yeteneklerin genel gücünü azaltmak için kendi kendine çalışan tuzaklar artık tuzağı kuran oyuncu katledildiğinde devre dışı kalıyor (örn. Cypher’ın Bubi Tuzağı artık Cypher öldükten sonra devre dışı kalıyor). Gözcülerin tuzaklarını yerleştirirken biraz daha düşünerek ve dikkatli hareket etmesini, Gözcülerin katledilmesinin de etkisinin artmasını istiyoruz.
CYPHER
Bubi Tuzağı
Ajan katledildikten sonra devre dışı kalır ve açığa çıkar.
Gizli Kamera
Ajan katledildikten sonra devre dışı kalır ve açığa çıkar.
KILLJOY
Killjoy’un en iyi yaptığı iş, tek bir bölgeyi güvenli hale getirmek. Taret’in ve Alarm Botu’nun etkin kalması için Killjoy’un bunların yakınında bulunması gerekiyor. Tüm haritayı gözlemleme gücü burada biraz azalacak olsa da bu zayıflatmayı dengelemesi için Killjoy’un direnme gücünü biraz arttırıyoruz. Genel olarak Killjoy’u güç açısından benzer bir noktada tutmak ancak ona bölge savunan bir karakter olarak daha net bir kimlik vermek istiyoruz.
Devre dışı kalma menzili
Alarm Botu ve Taret artık Killjoy 40 metreden fazla uzaklaşırsa devre dışı kalacak. 40 metrelik menzile geri girmek Killjoy’un minik arkadaşlarını tekrar etkinleştirecek.
Taret
Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi azaldı 20 saniye >>> 10 saniye
Alarm botu
Alarm Botu’nun tespit edilebileceği menzil azaldı: 9 metre >>> 7 metre
Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi azaldı: 20 saniye >>> 7 saniye
Nanosürü
Nanosürü’nün tespit edilebileceği menzil azaldı: 5 metre >>> 3,5 metre
Hasarı arttı: Saniyede 40 >>> Saniyede 45
Saniyenin dörtte birinde sürekli 10 hasar yerine, Nanosürü içindeyken artık hasar daha akıcı ve sık bir şekilde uygulanıyor.
VALORANT 1.11 – REKABET GÜNCELLEMELERİ
● Icebox, dereceli harita rotasyonuna eklendi.
● Icebox, rekabetçi sırada dört hafta geçirdikten sonra resmi espor yarışmalarında (örn. First Strike) oynanabilir olacak.
● Tüm modlarda yükleme ekranına mevcut sunucu kesitinin konumu eklendi.
● Çatışma Skoru hesaplamasına hasar vermeyen asistler eklendi.
VALORANT 1.11 – OYUN MODU GÜNCELLEMELERİ
● “Sonuna Kadar Tüm Turları Oyna” seçeneği özel oyun lobisi seçenekleri arasına eklendi.
“Sonuna Kadar Tüm Turları Oyna” seçeneği antrenman oyunlarını kolaylaştırıyor. Bu seçenek etkinleştirildiğinde karşılaşma bir takım 13’e ulaştığında bitmez. İki takım da her iki tarafta 12 tur oynayana dek oyun devam eder. 24 turun sonunda daha fazla tur kazanan taraf galip gelir. Beraberlik durumunda karşılaşma uzatmalara gider (lobi ekranında belirlenen Uzatma seçeneğine bağlı olarak).
OYUN SİSTEMLERİ
Ekonomi Sistemi Güncellemeleri
● Spike’ı kuramadan turu kaybeden fakat hayatta kalan saldıranlar normalden daha az kredi alır (1000).
● Spike patladığı için turu kaybeden fakat hayatta kalan savunanlar da normalden daha az kredi alır (1000).
● Spike patladığında ölmek artık KDA istatistiğini etkilemeyecek.
● lave ekonomi bilgileri eklendi. Bunu, imlecinizi dükkândaki “Sıradaki Tur En Az” yazısının yanındaki ünlem işareti üzerine getirerek görebilirsiniz.
YAŞAM KALİTESİ
● Solak görüş açısı oyuncuların kullanımına açıldı. Oyuncular artık Ayarlar menüsüne gidip görüş açısını “Solak” olarak değiştirerek birinci şahıs görünümünü sol ele alacak şekilde değiştirebiliyor. Bunu değiştirmek, diğer oyuncuları gözlemlerken onların da solak olarak görünmesini sağlayacak.
● Artık isimlerini yazmak yerine sohbette arkadaşlarınızın ismine tıklayarak onlara doğrudan ileti gönderebilirsiniz.
● 5 dakikadır bilgisayar başında olmayan veya farklı bir pencerede olan oyuncular artık sosyal panelde “Uzakta” olarak görünecek.
● Gözlemciler için takım renklerini tüm oyun boyunca aynı kalacak şekilde düzenledik. Yani artık saldıran taraf her zaman kırmızı, savunan tarafsa her zaman yeşil görünmeyecek.
● Takımların oyunun ortasında bir anda renk değiştirmesi gözlemciler için biraz kafa karıştırıcı oluyor ve yayınlarda arayüzlerin ayarlanmasında bazı zorluklara sebep oluyor. Bu değişiklik gözlemcilerin ve turnuva organizatörlerinin oyunun tamamı boyunca daha istikrarlı bir deneyim yaşamasını sağlayacak.
VALORANT 1.11 – GİDERİLEN HATALAR
● Oyuncu raporlarında gördüğümüz, çatışma sırasında takılmaya sebep olan sorunlardan birini çözüme kavuşturduk.
● Oyuncuların son yamalarda bildirmeye başladığı çatışma sırasında oluşan takılmaları incelemeye devam ediyoruz. Bu yamada çatışma sırasında en yaygın görülen takılmalardan birini çözdük. Bunun, birçoğunuz için sorunu tamamen çözeceğine umuyoruz ancak yine de gönderdiğiniz kliplerde görülen birkaç takılmayı daha araştırmaya devam ediyoruz.
● Jett artık halatların üzerinden atılamıyor. :)
● Gelen grup davetlerinin reddedildikten sonra hâlâ sosyal panelde etkin olmasına sebep olan hata giderildi.
● Oyuncular artık oyuna tekrar bağlanırken Spike’ın konumunu göremiyor.
● Oyuncuların cesetlerinin, çarpışma sorunları meydana getirmesine sebep olan hata giderildi.
● Sage’in duvarının parçaları artık üzerinde bir oyuncu öldüğünde kırılmıyor.
● Karşılaşma Bulundu geri sayımı sırasında istemciyi kapatan oyuncuların herhangi bir modda sıraya girememesine sebep olan hata giderildi.
● Rekabetçi sıra dışında MVP ekranında Kısım Kademesi Rozeti’nin gösterilmesine sebep olan hata giderildi.