Daha önceki haberimizde de belirttiğimiz gibi, VALORANT’ın en büyük problemlerinden biri Netcode. İstemci ve sunucu arasındaki bağlantıyı sağlayan kodlama olan Netcode, aslında oyunun oldukça büyük bir parçası. Aynı zamanda netcode’un oyun deneyimi ve performansında da büyük etkisi var.
Netcode ile ilgili bir sıkıntı olduğunun fark edilmesi, oyunun tutarsız hissettirmesi ile başlamıştı, ve VALORANT geliştiricileri de bunu kabul ederek Netcode üzerinde çalışacaklarını Reddit üzerinden duyurmuştu. Netcode ile ilgili fark edilen en büyük problemlerden biri ise, geçtiğimiz haftalarda bir oyuncunun VALORANT oynarken Alt – Tab attıktan sonra “ms”inin arttığını fark etmesi olmuştu. Daha sonra Reddit üzerinde çokça tartışılmaya devam eden bu konu hakkında birçok yeni problem keşfedildi ve bunlar sizin de oyun deneyiminizi etkilemiş olabilir -özellikle koşarak vuran rakipleriniz olduğunu düşündüğünüz durumlar gibi.
Reddit’te Paylaşılan Netcode Sıkıntıları
Netcode’daki tutarsız his sıkıntısı ile ilgili bir klip paylaşan Reddit kullanıcısı Potatopc2019, bunun koşarak vurma ve çıkıp vurma olarak algılanan durumların açıklaması olabileceğine inanıyor.
Yukarıdaki klipte de görüldüğü üzere, silah ateş edildiğinde, öncelikle bomba düşüyor ve mermi Jett’e isabet etmemiş gibi görünüyor, ancak burada olan Jett’in mermiyi yedikten sonra animasyonunun devam etmiş olması. Daha sonra merminin isabet ettiği pozisyona dönen Jett ölüyor. Gönderinin başlığı ise şu şekilde:
Netcode “hissetme” sorunu için bu video biraz açıklayıcı olabilir. Bomba anında düşüyor ama Jett’in vücudu haraket etmeye devam ediyor, daha sonra geri geliyor ve ölüyor. Bu, herkesin neden Ferrari peek atıyor gibi olduğunu açıklayabilir. Aslında kendi ekranlarında oyuncular hareket etmeyi bırakmış olsalar da sizin gördüğünüz şekliyle hareket etmeye devam ediyorlar.
Ayrıca VALORANT’ın animasyonlarının optimize olmadığından şikayetçi olan büyük bir kısım var, ve bu isyanlarında haksız da sayılmazlar. Aşağıda Reddit kullanıcısı NRN1337 tarafından paylaşılan klipte de -ilkine benzer şekilde- Jett dash atmaya başlamadan önce aslında vuruluyor. Ancak bu verinin işlenmesi sırasında netcode ile alakalı sorundan dolayı “dash” animasyonu iptal olmuyor, daha sonra Jett, başta olduğu pozisyona ışınlanarak ölüyor. Videoyu çeken oyuncunun da ms’i ortalama sayılabilecek -44 ms- bir seviyede.
Netcode ile ilgili VALORANT’ın yaşadığı problem oldukça sıkıntılı. Reddit’te bu konuyu eleştiren daha birçok oyuncu var. Ancak Riot ekibinin 4. Bölüm 2. Kısım’da yeni bir ajan ya da harita getirmeyeceklerini açıklaması, Netcode’daki probleme odaklanacaklarına dair olan inancı arttırmış görünüyor. Bu sırada siz de VALORANT subReddit’inde netcode kelimesini aratarak tartışmalara katılabilirsiniz!