Valorant 2.03 yamasında, fazla sayıda alanda kuvvetli olan Stinger’ı daha mütevazı kılarak biraz ustalık gerektirmesini sağlıyoruz. Ayrıca Marshal ve Frenzy’nin bedellerinde ayarlamalar yapıyoruz.
Ajanların Durumu yazımızda öngördüğümüz gibi, istenen etkiye ve performansa ulaşabilmesi umuduyla Yoru’ya ilk denge değişiklikleri geliyor. Reyna’nın Sömür ve Azlet’i turdan tura çılgın atıyordu, dolayısıyla yüklerinde değişiklikler yaptık. Reynacılar üzülmesin. Öldürücü vuruşu kendi yapmamış olsa bile yakın zamanda hasar verdiği herkes Ruh Küresi düşürecek.
VALORANT 2.03 YAMASI – AJAN GÜNCELLEMELERİ
REYNA
Reyna’nın savaş alanında organize olamayan takımlara karşı “hâkimiyet” kurma potansiyelini alevlendirmek adına çifte zayıflatma ve güçlendirme düzenlemeleri yaptık fakat Reyna’yı dengeli kılan ve koordinasyonlu oynamaya imkân tanıyan özelliklerine dokunmadık. Yüklerin azaltılması, rakiplerine göz açtırmayacak çatışmalara giren Reyna’nın art arda turlar üzerindeki etkisini sınırlayacak. Fakat İmparatoriçe (X) etkinken 1’e 5 kişilik anlarda rüya gibi bir performans gösterebilmesine de ortam sağlayacak.
Sömür ve Azlet’in bedellerinin artmasının yanı sıra Frenzy’nin de bedelinin artmış olması (aşağıda görebilirsiniz) oyuncuları tabanca turunda çok daha ciddi ekonomik kararlar vermeye itecek. Artık Kem Göz’ü (C), yetenek yüklerini, Ruh Küresi yeteneklerini alamayacak ve tabancasını geliştiremeyecek. Öte yandan Reyna’nın kısa süre önce hasar almış düşmanlarından Ruh Küresi toplaması takım arkadaşlarıyla koordineli oynarken daha tutarlı olmasına yardımcı olacak ve silah arkadaşının ölümcül darbeyi vurarak Reyna’yı eli boş bıraktığı sinir bozucu durumları bir nebze azaltacaktır.
- Maksimum Sömür (Q) ve Azlet (E) yükü azaldı: 4 >>> 2
- Reyna’nın son 3 saniye içinde hasar verdiği katledilen düşmanlar, Reyna tarafından öldürülmese bile Ruh Küresi düşürecek.
- Sömür ve Azlet’in yüklerinin bedeli arttı: 100 >>> 200
YORU
Yoru’nun en temel amacını yerine getirebilmesi için ajanın gücünü ve yeteneğini hedefleyecek güncellemeler yapmak üzere çalışmayı sürdürüyoruz. O zamana kadar, şu anki performansını iyileştireceğini düşündüğümüz birkaç değişiklik yapmak istedik. Çatkapı yeteneği, düşmanların Yoru’nun ışınlanma kapısını ne zaman görebildiği ve duyabildiği hakkında pek bilgi sağlamıyordu. Bu durumu bir nebze kolaylaştırmak adına bazı küçük eklemeler yaptık. Ultisine gelirsek, Yoru’nun takım arkadaşlarının karşılaştığı tehditlerle kendi konumundaki tehditler arasında bölündüğünü fark ettik.
Çatkapı (E)
- Mini haritada hareket eden Çatkapı’nın küresinin düşmanlar tarafından görülebileceği menzil artık haritada belirtiliyor.
- Düşmanların Çatkapı’nın ışınlanma sesini duyabileceği menzil artık mini haritada görünüyor.
Boyutlararası Geçiş (X)
- Yeteneği kullanırken Yoru’nun mini haritası artık görünüyor.
- Yoru’nun görüş menzili içindeki düşmanlar artık mini haritada silah arkadaşlarına da görünür oluyor.
- Boyutlararası Geçiş, artık düşmanların gövdesini engellemiyor.
BRIMSTONE
Yakıcı (Q)
- Yakında başka sesler ve olaylar olduğu sırada Yakıcı’nın yanmayı sürdüren alevlerinin sesini duymak artık daha kolay.
PHOENIX
Yakar Top (E)
- Yakında başka sesler ve olaylar olduğu sırada Yakar Top’un yanmayı sürdüren alevlerinin sesini duymak artık daha kolay.
VALORANT 2.03 YAMASI – SİLAH GÜNCELLEMELERİ
MARSHAL
- Silahla yakınlaştırarak nişan almış oyuncunun hareket hızının normal hareket hızına oranı arttı: %76 >>> %90
- Bedeli azaldı: 1100 >>> 1000
- Nişan alırken yaklaştırma oranı arttı: 2,5x >>> 3,5x
Stinger (Tam Otomatik)
- Bedeli arttı: 1000 >>> 1100
- Atış hızı azaldı: 18 >>> 16
- Tam otomatik moddayken eskiden 6. mermide ulaştığı maksimum saçılma oranına artık 4. mermide ulaşıyor.
- Tam otomatik modda silahın yukarı doğru (dikey) geri tepme oranı düzenlendi. 3. mermiden sonra yukarı doğru daha şiddetli sekecek şekilde değiştirildi.
- Yatay geri tepmenin mermi koruması oranı azaldı: 4 >>> 3
STINGER (Seri Atış)
- İlk seri atıştan sonra dikey geri tepme oranı daha şiddetli olacak şekilde düzeldi.
- İlk seri atıştan sonraki seri atışların hata payı arttı.
- Seri atış modundaki sıfırlanma süresi azaldı: 0,45 >>> 0,40
FRENZY
- Bedeli arttı: 400 >>> 500
MOD GÜNCELLEMELERİ
- Bu 5’e 5’lik, hızlı (yaklaşık 7-9 dk sürüyor) ve yüksek tempolu bir oyun modu. Takımınızla daha az güçlü silah ve yeteneklere geçiş yapmak için yarışacaksınız. Oyunda kullanacağınız silah ve yetenekler büyük bir mühimmat havuzundan seçildiği için karşılaşmadan karşılaşmaya değişecek. Bir karşılaşmada iki takım için belirlenen silah ve yetenek listesi her zaman birbiriyle aynı olacak.
REKABET GÜNCELLEMELERİ
- Dereceli karşılaşmalarda uzun bir süre (şu an için 6 veya daha fazla tur boyunca) AFK kalmak artık 8 KP kaybetmenize sebep olacak.
- Kısım Kademesi Rozeti artık en iyi dokuzuncu galibiyetinizi değil en iyi galibiyetinizi gösterecek.
KAYNAK : https://playvalorant.com/tr-tr/news/game-updates/valorant-2-03-yama-notlari/