Valorant 1.09 Yaması ile Operator artık yetişkinlik dönemine geçiyor. “Ah, benim çocuğuma neler yaptınız?!” demeden önce lütfen baş tasarımcılarımızdan birinin aşağıdaki analizine bir göz atın. Ayrıca zıplayıp yere indikten sonraki isabetliliği değiştiren sistematik silah değişiklikleri de var.
Viper’ı daha esnek bir tehdit haline getirmek için devam eden güncellemeler ve Brimstone’la Reyna’nın atış hızı güçlendirmelerini eşitleyen bir değişiklikle bu yamamızda beş ajan elden geçiriliyor.
Biri uygunsuz isim mi dedi? İsminin uygunsuz olduğu belirlenen oyuncular artık otomatik olarak Riot Hesap Adı’nı değiştirmek zorunda kalıyor.
AJAN GÜNCELLEMELERİ
OMEN
Paranoya
- Atış efekti isabet alanını daha doğru belirtecek şekilde güncellendi. Özellikle de görüş alanına doğru ilerlerken.
Paranoya’nın genel anlamdaki gücü konusunda temkinli davranıyoruz. Ancak ilk adım olarak, Paranoya’nın isabet ettiği oyuncuların ekranda etki alanı dışında görünmesine neden olan görsel hatayı düzeltmek istiyoruz.
JETT
Keskin Fırtına (Seri Atış)
Jett’in öne çıkan güçlü yönlerini incelemeye devam etsek de Keskin Fırtına’nın uzun menzillerde olması gerekenden daha etkili olduğunu düşünüyoruz. Seri Atış, kısa menzilli bir saldırı olması için tasarlandı ancak 20 metre ve daha uzak mesafelerden sık sık skor alabildiğini fark ettik. Bu değişiklikler yakın menzildeki gücünü etkilemeyecek ama uzun menzildeki gücünü biraz azaltacak.
- Seri Atış arka arkaya kullanılmadan önce geçmesi gereken süre arttı: 0,33 saniye >>> 0,45 saniye
- Seri Atış olarak atılan hançerlerin hasarı artık 12 metreden sonra doğru orantılı olarak azalıyor (maksimumda 35 hasara kadar düşüyor).
- Seri Atış’ın kafadan vuruş çarpanı azaldı: 3x >>> 2x
VIPER
Viper şu anda hiç olmadığı kadar güçlü olsa da oyuna olan etkisi hâlâ istediğimizden daha düşük. Bu değişiklikler 1.07 Yaması‘yla aynı doğrultuda Viper’ın takım arkadaşlarıyla birlikte oynarken esnekliğini arttıracak şekilde yapıldı.
Yakıt
- Viper artık turlara 100 yakıtla başlıyor (eskiden 50‘ydi).
Asit Havuzu
- Asit Havuzu‘nun uyguladığı savunmasız zayıflatması artık Viper’ın asidinden çıktıktan sonra 2 saniye daha kalıyor.
- Alandan çıktıktan sonra savunmasız zayıflatmasının anında kalkması, bu etkiyi eklerken olmasını istediğimiz kadar tehdit oluşturmuyordu. Bu değişiklik Viper’ın (ve takımının) artık bu zayıflatmadan daha gerçekçi bir biçimde yararlanabilmesini sağlayacak ve rakip takımın dikkat etmesi gereken farklı bir tehdit oluşturacak.
Viper’ın İni
- Yetenek kullanılırken hareket hızı iki katına çıktı.
- Viper artık yetenek kullanımından sonra silahını hızlıca kuşanıyor. Bu süre silahlara göre değişse de silah kuşanma süresi ortalama 0,4 saniye azalmış olacak.
- Yeteneğin kullanılma süresinin ve kullandıktan sonra silah kuşanma süresinin uzun olması, Viper oyuncularının ulti kullanırken güvende hissetmesi gereken anlarda hasar almasına veya öldürülmesine sebep oluyordu. Bu değişiklik Viper’ın yetenek kullanırken alabileceği pozisyon seçeneklerini arttıracak ve daha çabuk silahlanmasını sağlayacak.
REYNA
İmparatoriçe
- Atış hızı ilavesi azaldı: %25 >>> %15
- Sağladığı atış hızıyla İmparatoriçe ağır silahlar ve hafif makineliler kullanılırken fazlasıyla etkiliydi VE tüfeklerdeki saçılma biçimi çok değiştiği için öğrenmesi zorlaşıyordu. Bu değişikliğin her iki sorunu birden çözeceğini ve aynı zamanda oyuncuların öğrenebileceği ve ustalaşabileceği ortak bir atış hızı artışı (aşağıda göreceğiniz Brimstone’un Kuvvet İşareti değişikliğiyle birlikte) sağlayacağını düşünüyoruz.
BRIMSTONE
- Kuvvet İşareti‘nin atış hızı ilavesi arttı: %10 >>> %15
- Yukarıdaki Reyna değişikliğinin ardından Brimstone’un Kuvvet İşareti’nin de biraz daha kuvvetli olması gerektiğine karar verdik. Bu aynı zamanda her iki güçlendirme için de ortak bir atış hızı artışı sağlayarak kullanımlarını öğrenmeyi kolaylaştırıyor.
SİLAH GÜNCELLEMELERİ
Operator
- Bedeli arttı: 4500 >>> 5000
- Dürbün modunda hareket hızı azaldı: %76 >>> %72
- Silah ölü alanının isabetliliğini kaybettiği hareket hızı değişti: %30 >>> %15 (daha kısa sürede isabetliliğini kaybediyor ve durduktan sonra daha uzun bir sürenin ardından isabetlilik kazanıyor)
- Atış hızı azaldı: 0,75 >>> 0,6
- Anında kuşanma süresi düzenlendi: 0,3 >>> 0,5 (küreye dokunduktan, bombayı çözmeye veya yerleştirmeye başladıktan, Jett’in Duman Bulutu’nu kullandıktan ve Phoenix’in Falso’sunu kullandıktan sonraki kuşanma durumu)
- Bacaktan vuruş hasarı azaldı: 127 >>> 120
Tüm Silahlar
Valorant 1.09 Yaması ile Zıpladıktan sonra yere inen oyuncuların, olması gerektiğinden daha çabuk bir şekilde isabetli atışlar yapabildiğini fark ettik. Bu sorun genel olarak Operator’ı etkilese de tüm silahların aynı durumda olduğunu gördük. Zıplayarak dikizlemek farklı hareketler gerçekleştirme konusunda çeşitlilik sunuyor ama karşısında oynaması fazlasıyla zor bir hale geldi. Bu değişiklikler hareket çeşitliliğini aynı tutarken zıplayarak dikizleyen oyuncunun tam isabetlilikle ateş edebilme yetisini biraz geciktiriyor.
- Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik durumu değiştirildi: kademeli >>> ikili
- Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik azalması süresi arttı: 0,2 >>> 0,225
- Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik azalması değeri arttı: 5 >>> 7 (yere indikten sonraki 0,225 sn. boyunca daha az isabetli)
Valorant 1.09 Yaması Ve daha fazla bilgiler için tıklayınız.