10.13 yamasında dengesizlikler gidermeye çalıştılar. Değişiklikler Gnar daha fazla zıplıyor , Syndra ‘ nın kürelerini yatıştırılıyor , Ryze güçleniyor ve destek rolünde oldukça tercih edilen Yuumi zayıflatılıyor. Oyunda daha önce bulunan havuz partisi kostümü bazı karekterle getirildi. Akali ‘ ye hemşire kostümü , Kennen ‘a doktor kostümü ve Shen ‘e cerrah kostümü getirildi.
Şampiyonlara Getirilen Güçlendirmeler Ve Zayıflatmalar
Öncelikli olarak 10.13 yamasında Nocturne karakteri hakkında hatalar giderildi. Giderilen Q becerisi ve W becerisi. Nocturne ‘ ün katledilmesinin ardından Karanlık Yol ‘ un yanlış gösterilmesine neden olan hata giderildi. Nocturne ‘ nün katledilmesinin ardından oyunun geri kalanı boyunca W – Karanlık Örtüsü yeteneğinin pasifinden saldırı hızı kazanamaması hatası giderildi.
Zayıflayan Karakterler
Aphelios 10.13 yamasından önce çok tercih edilen ve çok güçlü bir karakterdi. Bu yama ile taban saldırı gücü büyüme oranı azaldı. Q’nun destansı canavarlar için Çakram sıfırlaması kaldırıldı , kule menzili göstergeleri artık izleyici modunda görünmüyor. R’nin ikinci saldırısının kritik vuruş hasarı azaldı. Vurduğu mesafe bi hayli fazla olduğundan ve oyunun ilerleyen vaktinde takım savaşlarında katkısının çok yüksek hasarını azalttılar. Cassiopeia karakterine bir önceki yamada yine zayıflatıldı. Yeteri kadar zayıflamadığı için bu yamada ‘ da büyü direncini 34 iken 32 ‘ ye çektiler. Kalista hala profesyonel derecede oldukça güçlü. Bu yamada hedefledikleri erken safhada güçlü olması fakat geç safhada eskisi kadar güçlü olmaması üzerine yapılmış bir değişiklik. Saldırı gücü büyüme oranı 4 ‘ten 3,5 ‘e çekildi. Orn tank bir karekter ve en büyük özelliği üsse dönmeden eşya yapabiliyordu. Dolayısıyla koridordaki güvenliğini azaltmak için, erken safhalarda eşyalardan kazandığı hayatta kalma kabiliyetini kısıtlandı. Syndra karakteri Q becerisi ile hem minyon dalgasını hemde şampiyonları eskisi kadar kolay eritememesi için Q becerisinin bedeli arttı. Yuumi karakterine ‘ de benzer bir zayıflatma geldi E’nin bedeli arttı.
Güçlenen Karakterler
İlk olarak tatlı gözüken fakat sinirlendiği zaman bir o kadar korkutan Gnar. E’nin sağladığı saldırı hızı arttı, saldırı hızı süresi arttı. Saldırı hızı süresi 3 ten 4 ‘e çıkarıldı. Kog’Maw genellikle nişancı rolünde tercih edilen bir karakter. Güçlenen becerileri Q’nun hasar oranı arttı , R’nin hasar oranı arttı. Yine bir nişancı rolünde aynı zamanda son zamanlarda mid ve üst koridorda tercih edilen Lucian’ nın Q becerisinin yetenek menzili arttı. Menzili 900 iken 1000 oldu. Nocturne karakterinin ormanındaki canavarları daha hızlı kesebilmesi için Umbra Bıçakları’nın bekleme süresiyle ilgili bir hata giderildi. Pasifi artık her zaman canavarlara karşı tetikleniyor. Yine ormancı rolünde oynanan bir karekter güçlendi Nunu. Tıpkı Kog’Mav ‘a yapılan güçlendirme gibi alternatif dizilimlerini güçlendirmek için yetenek gücü arttırıldı. Q 0,5 yetenek gücünden 0,65 yetenek gücüne çıkarıldı. İyileştirme oranı ise 0,7 iken 0,9 ‘a çıkarıldı. R Mutlak Sıfır becerisinede 1,5 yetenek gücü eklendi.
Destek rolünde tercih edilen Rakanın W becerisinin ilerleyen seviyelerdeki taban hasarı 5,10,15,20 hasar eklenmiş. Vi ormancı rolünde oynanan karakterdir, diğer ormancılara göre ormanı daha yavaş dönüyordu. Bundan dolayı Q’nun bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde azaldı. Ve 10.13 yamasının son güclenen karakteri Yorick üst koridorda tercih edilen Yorick çatışmadan çıktığında, Sis’in Hanımı’nın daha hızlı tepki vermesini sağlandı. Yani R’nin Sis’in Hanımı ve Yorick arasında oluşturduğu bağın menzili azaldı.
Rünler
Muhafız rününe zayıflatıldı. Muhafız tutarlılık için getirilen güçlendirmelerden sonra fazla güçlü hale geldi. Taban kalkan değerini güçlendirmeden önceki haline getirildi yani 80-200 iken 70-150 oldu.
Yenilmez rünü aslında pek bi değişikli olmadı. Eski gücünden biraz alındı yani Yenilmez rünü’de zayıflatıldı. Azami yük eskiden 10 iken 12 oldu. Yük başına değişken kuvvet ise 1-18. seviyelerde 2-5 iken şuan 1,7-4,2 oldu.
Eşyalar
Son zamanlarda bi hayli fazla tercih edilen bir eşya , neredeyse her karaktere denenen ölümün dansı tabikide zayıflatıldı. Taban azaltma etkileri sonrası biriktirdiği hasar, menzilli şampiyonlar için azaldı. Aslında menzilli şampiyonlar için değişen bir özellik olmuş. Menzilli şampiyonlar için %20 iken %10 ‘ a çekildi.
Şampiyon Seçiminde Raporlama ve Susturma Testi
Şampiyon seçiminde susturduğunuz oyuncunun mesajlarını hem seçim ekranında hemde maç boyunca engellenir. Şimdilik seçim ekranı raporlama test amaçlı var , gelen raporlar değerlendirilmeyecek herhangi bir ban olmayacak.