VALORANT, 7 Nisan 2020’de Kapalı Beta’ya girmiş, ve daha sonra 2 Haziran 2020’de ise resmi olarak çıkmıştı. Kapalı Beta’dan beri neredeyse 38 kere yama ve güncelleme yapılan oyunda, ajanlar için de birçok değişiklik, düzenleme ve dengeleme oldu. Bu serimizde sizler için Kapalı Beta’dan başlayarak -0.47 Yaması- en güncel yamaya -3.09 Yaması-kadar ajanlara gelen değişiklikleri sıraladık. Ayrıca, ajanlar ile ilgili giderilen hatalara Yama Notları haberlerimizden ulaşabilirsiniz.
Jett Güçlendirmeler:
Yama 0.50 (Kapalı Beta)
- Jett’in Hafifle (Q) bedeli 200 krediden 100 krediye düşürüldü.
Yama 1.0
- Duman Bulutu‘nun (C) duman süresi uzadı: 4 >>> 7 saniye
- Jett’in takasları savuşturma konusunda rakip tanımaz şekilde güçlü olduğunu hissediyoruz. Ancak takıma olan katkısı, buna kıyasla düşük kalıyor. Bu hem ona hem takımına, dumanlardan daha fazla faydalanabilmeleri için zaman tanıyacak.
- Rüzgâr Gibi (E), ortaya çıktıktan kısa bir süre sonra Cypher’ın Bubi Tuzaklarını otomatik olarak kırıyor.
- Rüzgâr Gibi öyle güçlü ki, Jett herhangi bir tuzaktan rahatlıkla kurtulabilmeli. Bu, ona daha saldırgan ve riskli hareketler yaparak takımına alan açabilmesi için biraz daha özgürlük tanıyacak.
Yama 1.02
- Keskin Fırtına (X) artık Yakardöner sırasında Phoenix’i öldürmek için kullanıldığında sıfırlanacak.
Jett Güçsüzleştirmeler:
Yama 1.09
- Keskin Fırtına (Seri Atış)
- Seri Atış arka arkaya kullanılmadan önce geçmesi gereken süre arttı: 0,33 saniye >>> 0,45 saniye
- Seri Atış olarak atılan hançerlerin hasarı artık 12 metreden sonra doğru orantılı olarak azalıyor (maksimumda 35 hasara kadar düşüyor).
- Seri Atış’ın kafadan vuruş çarpanı azaldı: 3x >>> 2x
Jett’in öne çıkan güçlü yönlerini incelemeye devam etsek de Keskin Fırtına’nın uzun menzillerde olması gerekenden daha etkili olduğunu düşünüyoruz. Seri Atış, kısa menzilli bir saldırı olması için tasarlandı ancak 20 metre ve daha uzak mesafelerden sık sık skor alabildiğini fark ettik. Bu değişiklikler yakın menzildeki gücünü etkilemeyecek ama uzun menzildeki gücünü biraz azaltacak.
Yama 2.01
- Duman Bulutu’nun duman süresi kısaldı: 7 >>> 4,5 saniye
- 2.0 Yaması’nın getirdiği Kontrol Uzmanı değişikliklerinin devamında Jett’in Duman Bulutu’na da bir el atmamız gerektiğini düşündük. 1.0 Yaması’nda Jett’in Duman Bulutu’nun dumanını 7 saniyeye çıkarmıştık (o zamanlar 4 saniyeydi) ve şimdi bu değişikliği kısmen geri çekiyoruz. Önceden yaptığımız değişikliğin sonucunda Jett, Kontrol Uzmanı karakterlerin yerine tercih edilmeye başlandı. Ayrıca, nispeten agresif takımlar başka bir Kontrol Uzmanı’na ihtiyaç duymadan Jett’in Duman Bulutu’yla kolayca yer işgal edebiliyordu. Düellocuların daha çok destek odaklı ajanların yerini tutmasına sebep olan benzer durumları takip edecek ve ele almaya devam edeceğiz. Jett’in, kendi hızlı oyun tarzını destekleyecek geçici çatışma aralıkları oluşturmak için Duman Bulutu’nu kullanmasına engel olmamak önemli. Fakat Kontrol Uzmanı rolündeki ajanların takım odaklı görüş kısıtlaması yeteneklerini gereksiz kılmayacak kadar kısa olmalı.
Yama 3.0
- Hafifle (Q)Bedeli arttı: 100 >>> 150
- Rüzgâr Gibi (E)Artık Cypher’ın Bubi Tuzaklarını kırmıyor.
- Jett/Cypher arasındaki Bubi Tuzağı etkileşimini geri aldık. Bu değişikliği ilk yaptığımızda, Jett’in fazla zayıf olduğu ve Cypher’a karşı oynamanın zor hissettirdiğiyle ilgili güçlü bir fikir birliği vardı. Artık oyuncular Cypher’ın Bubi Tuzaklarına karşı oynamakta iyileşti ve Jett oyundaki yerini ciddi bir şekilde sağlamlaştırdı. Bu nedenle, Jett oyuncularının hiç düşünmeden tuzaklardan geçmek yerine, Cypher’ın özenle koyduğu tuzakların etrafından geçmeye yönelik plan yapması gerektiğini düşünüyoruz.
- Duman Bulutu (C)Bedeli arttı: 100 >>> 200
- Keskin Fırtına (X)Gereken ulti puanı arttı: 6 >>> 7
Yama 3.06
- Duman Bulutu’nun yük sayısı azaldı: 3 >>> 2
- Jett’in çok fazla duman bombası olduğunu düşünüyoruz. Bu artık duman bombalarını kullanarak her şeyden kaçabileceği, her zaman yeterli sayıda bombayı elinin altında bulundurduğu veya hiç düşünmeden art arda kullandığı bir duruma geldi.
- Duman bombalarının sayısını azaltmanın, bir noktayı dumana boğma, hızlıca içine girip kaçılabilecek bir duman yolu oluşturma veya tek kullanımda daha taktiksel bir eylemde bulunma seçenekleri arasında bir karar vermeye iteceğini umuyoruz.
- Keskin Fırtına – Sağ tık/alternatif atış skorları artık Jett’in kunaisinin yükünü doldurmayacak.
- Yük doldurma özelliğini kaldırınca, Jett oyuncularının Keskin Fırtına’yı devam ettirebilmek için tek kunaiyle skor almaya çabalamasını umuyoruz. Böylece, Jett’in olayı olan hızlı ve isabetli ajan hissini tadabilirler.
- Yüksek beceri gerektiren temel atış skorlarını teşvik ederken bir yandan da düşük riskli ve düşük ödüllü seri atış seçeneğini de sunmak istiyoruz.
- Keskin Fırtına – Sağ tık/alternatif atış hasarları tersine çevrildi. Yani, hasar ve hasar çarpanları sol tıkla aynı oldu.
- Jett’in sağ tıkının fazla öngörülemez olduğunu gördük ve sol tıktan daha farklı hasar kurallarına sahip olmasının kafa karıştırıcı olduğunu düşünüyoruz. Bu değişiklikle iki atış modunun da aynı şekilde çalışmasını sağlayarak Jett’in tek bir kişinin peşine düşmek yerine zincirleme skor almaya karar verdiği durumların sonuçlarını biraz daha tahmin edilebilir kılacağız.
Kaynak: https://playvalorant.com/tr-tr/news/game-updates